Vigyázz, átverés: soha nem kérne ilyet tőled a Lidl

ujjak-a-billentyuzeten-700VÁCI NAPLÓ/nagyvilág ♥ Súlyos ezresektől szabadítják meg a csalók azokat a naiv ügyfeleket, akik a Facebookon terjedő, hazai áruházláncok nevében hirdetett kamu nyereményjátékokban úgy akarnak részt venni, hogy sms-t küldenek a csalók által megadott emeltdíjas számra.

A Lidl tette közzé legutóbb azt a felhívást, amiben arra figyelmeztetnek: a Facebookon megjelent, „30 000 forint értékű vásárlási utalványos játék”, illetve bármilyen emelt díjas telefonszámhoz kapcsolódó kezdeményezés nem tartozik a Lidl Magyarországhoz – írja a Privátbankár.

Aki a hirdetésre kattint, egy rövid kérdőívre jut, ahol a nevet, az e-mailcímet, a telefonszámot kérik el a felhasználóktól. Aki eddig jutott, az még nem bukott pénzt (bár jó eséllyel adatai bekerülnek az adathalászok adatbázisába, és mostantól nagyobb mennyiségű spamre, kéretlen reklám-sms-re és -hívásra számíthat).

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Húsvéti ünnepi közlekedési rend

Aki viszont az ezután megjelenő felszólításnak eleget téve az IGEN szót elküldi az adott számra sms-ben, máris elbúcsúzhat nagyjából 1300 forinttól. Ezt a levonást a későbbiekben is megtehetik a feliratkozás birtokában a csalók – egészen addig, amíg le nem iratkozunk a „szolgáltatásról”.

Aki beugrott, mindenképp hívja fel mobilszolgáltatója ügyfélszolgálatát, és egyébként is tiltsa le az emeltdíjas szolgáltatásokat. Ez utóbbi mindenkinek javasolt, ha mégis szükség lenne rá, később könnyen visszakapcsolható (valóban indokolt esetben).

Ráadásul nem csak a Lidl vásárlóit akarják becsapni: nem sokkal utánuk a Penny Market is figyelmeztetést tett közzé Facebook-oldalán, miszerint az ő nevükkel, logójukkal is visszaélnek a csalók, és olyan „játékot” hirdetnek, amelyet látszólag a Penny Market szervezett, pedig valójában semmi közük hozzá, a cél csak a naiv ügyfelek megrövidítése. ♦

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Idén is elindult egyházmegyénkben a zöldellő kertek program

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments