Július 1-től havi 150 forintot kér előfizetőnként az RTL Klub

forintok - fémpénzek-700Havonta előfizetőnként 150 forintot kér az RTL Klub a műsoráért a műsorterjesztőktől, az új díjszabás július egytől lép életbe. A tévétársaság éves szinten ötmilliárd forintos disztribúciós bevétellel számol. Nem elképzelhetetlen, hogy új csatornát indítsanak, de jelen pillanatban a meglévőkre fókuszálnak – jelezték a médiacég mai tájékoztatóján.

Ma közzétette új Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) a legnagyobb országos kereskedelmi csatorna, aminek köszönhetően transzparens, tiszta, fair megállapodási feltételekkel állnak a partnerek elé – jelezte Szabó András, az RTL Magyarország digitális és fejlesztési igazgatóságának vezetője a cég mai rendezvényén. A maximum ár ugyan előfizetőnként 150 forint lesz, de az ÁSZF-ből az is kiderül, hogy a szerződés időtartamától függően akár 135 forint is lehet a terjesztési díj, illetve további kedvezményeket is kínálnak a partnereknek.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  A táj portréja - Tükörkép

Központi Gyógyszertár Vác

Az RTL Klub ma tájékoztatóján jelezték azt is, hogy csak az tudja majd terjeszteni a csatornát, aki megállapodik velük a megadott határidőig. A nagy csatornák két éve vártak erre a pillanatra, akkor arról is lehetett hallani, hogy akár egy euróba, azaz több mint 300 forintba kerüljön havonta a két legnagyobb kereskedelmi csatorna műsorterjesztési díja. Azt még nem lehet tudni, hogy a TV2-nél mekkora lesz ez a díj.

Az mmonline.hu tudósítása szerint az RTL Klub eseményén azt is elmondták, hogy az általuk kért összeg nem számít magasnak, hiszen az ő elérésük harmadát produkáló csatornák terjesztési díja is 150-180 forint között mozog a piacon. A bejelentett díjban nincs benne a HD csatorna, ezzel kapcsolatosan külön megállapodást köt majd a disztribútorokkal az RTL.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  „Tavaszi szél vizet áraszt…”

A csatornánál 3,3 millió előfizetős háztartással számolnak, így jön ki az évente mintegy ötmilliárd forintos plusz bevétel. A számlát a július elsejével kezdődő időszak után küldik majd, nem fizetés esetében pedig jogi útra terelik az ügyet. Az RTL Klub célja, hogy nyereségesen működjenek és a legnézettebb tévé legyen a jövőben is a piacon.

Április végén jelent meg a Magyar Közlönyben az a kormányhatározat, amely engedélyezte a két legnagyobb kereskedelmi csatornát működtető médiacégeknek, hogy az adók után terjesztési díjat kérjenek a kábelszolgáltatóktól.

A díj bevezetését a jogszabályi változás mellett az is indokolja, hogy idén várhatóan stagnál vagy inkább csökken a tévés reklámpiac, ezért keresik a kettős finanszírozás lehetőségét. Az év eddig eltelt részét sikeresnek értékelte Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgatója, közlése szerint 8,4 százalékpont a különbség főműsoridőben az RTL Klub és TV2 között a kereskedelmi korosztályban.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Vasúti átjáró sorompójának hibája

Igazi verseny a hétvégén van a két csatorna között. A nyárral és nagy sporteseményekkel kapcsolatban jelezte, hogy annak köszönhetően, hogy a magyar válogatott is ott lesz a labdarúgó EB-n, várhatóan a szokottnál is nagyobb lesz az érdeklődés, ami negatív hatással lehet az RTL Klub nézettségére. ♦

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments