A magyar zenekultúra sikere Dél-Amerikában

Farkas Pál EcuadorbanHazánk és Ecuador között az idei évben a nemzetközi kapcsolatok intézményesítése céljából újra megnyitották a magyar nagykövetséget. A két ország közötti kulturális kapcsolat azonban már évek óta létezik. Köszönhető ez egyrészt Jorge Saade hegedűművésznek, másrészt a Magyarországon élő ecuadori származású tenor énekesnek, Xavier Rivadaneirának, valamint Farkas Pálnak, a Váci Szimfonikus Zenekar vezetőjének. Együttműködésüknek köszönhetően az ecuadori közönség előtt október 16-án immáron második alkalommal csendültek fel a magyar zeneirodalom gyöngyszemei.

A La Orquesta Sinfónica de Guayaquil (OSG) az ország egyik legnagyobb hivatásos zenekara, melynek elnöke Jorge Saade. Az együttes minden pénteken koncertet ad az 1500 férőhelyes Teatro Centro Civicoban. A múlt pénteken a karmesteri pálca Farkas Pál kezében lendült a magasba, miután egy hetet töltött a 80 fős zenekarral, hogy vérbeli magyaros dallamokkal és motívumokkal átszőtt fergeteges koncertet adjanak.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Az autizmus világnapján helyezz kék papírvirágot az ablakba!

Központi Gyógyszertár Vác

A művészek programválasztásában szerepeltek a legnagyobb magyar zeneszerzők művei, Erkel Ferenc Ünnepi nyitánya, Liszt Ferenc Hungária szimfonikus költeménye, Kodály Zoltán Székelyfonójának és Háry János című daljátékának részletei, valamint az operettirodalom legkedveltebb melódiái Lehár Ferenc, Kálmán Imre és Kacsóh Pongrác műveiből. Az est közreműködői voltak Vanesa Regalado szoprán énekesnő és Xavier Rivadaneira tenor előadóművész.

A magyar műsort a közönség nagy örömmel és érdeklődéssel fogadta. Az est végére a publikum nemcsak megértette, de szűnni nem akaró tapsaival jelezte, hogy szívébe zárta a magyar melódiákat. Az est folyamán a hangjegyek által kirajzolt dallamok kontinensek közötti távolságot hidaltak át, és kötöttek össze két kultúrát a váci karmester vezényletével. ♦

 

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments