Elveszett poggyászok felkutatásában is segít a MÁVDIREKT

talált tárgyak a MÁV-nál-250Vonaton felejtett íjfelszerelést, kerekesszéket, de családtagot is kerestek már a MÁVDIREKT (06-40/49-49-49) vonalán a MÁV-START utasai. A vasúttársaság dolgozói mindent megtesznek azért, hogy az elhagyott értékek visszakerüljenek tulajdonosukhoz; idén a visszaszolgáltatott poggyászok száma eléri a kétszázötvenet.

Gyermeke útlevelének elkallódása miatt hívta a MÁVDIREKT-et egy anyuka nemrég. Diákcsoporttal utazott haza a kisfiú, otthonában vették észre, hogy elveszett az útlevele. Az ügyfélszolgálat gyors közreműködésének köszönhetően a hívást követő egy órán belül már újra a tulajdonosánál volt az úti okmány. „Nagyon köszönjük a korrekt, gyors segítséget; azt, hogy az ilyenkor kicsit pánikban levő utast (engem) nyugodt, kedves hangon tájékoztatták!” – írja a MÁV-START-nak küldött köszönőlevelében az édesanya.

Fontos szerepet játszik a MÁVDIREKT a talált tárgyak felkutatásában, jellemzően ide fordulnak ugyanis az utasok, ha elhagyott poggyászuk után érdeklődnek. A központ munkatársai nem csak a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat, hanem a vasútállomásokon dolgozókat is elérik. Minél előbb telefonál az utas, annál nagyobb eséllyel kerül hozzá vissza az elveszített poggyásza.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Szociális infrastruktúra megújítása az Alsó-Ipoly mentén

Facebook - kövess minketA talált tárgyakat 2012 óta központosított nyilvántartásban jegyzi a MÁV-START. Valamennyi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáfér ehhez az online adatbázishoz, az elvesztett személyes tárgyak listája naponkénti bontásban, a kezelő állomás feltüntetése mellett, rövid leírással kerül a rendszerbe.

Hosszú a lista, mi az, amit a vonaton felejtenek az utasok: ruhanemű, táska, pénztárca, telefon, kulcs, szemüveg, íjfelszerelés, bankkártya – de találtak már a vasúttársaság munkatársai magára hagyott hegedűt, lélegeztető készüléket és húsz kötetes Révai lexikonsorozatot is. Sok esetben már az utas hívása közben – tartásba tétel, majd belső információkérő hívás indítása során – megtalálják a keresett tárgyat. Ilyen esetben nem is dokumentálják a megkeresést.

Többször előfordul, hogy nem elveszett tárgy, hanem felnőtt vagy gyermek megkeresésében kérik a MÁVDIREKT segítségét. Ilyenkor az állomási hangosító berendezést is használják a vasúttársaság dolgozói. Volt már példa arra is, hogy a vonaton utazó gyermekét nem érte el egy édesanyja. Ezt jelezte a MÁVDIREKT vonalán, amelynek munkatársa felvette a kapcsolatot az érintett vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálóval.

OLVASÁSRA AJÁNLJUK  Szociális infrastruktúra megújítása az Alsó-Ipoly mentén

Személyleírása alapján meg is találták a gyermeket, akivel minden rendben volt, csupán a telefonja nem kapcsolódott a mobilhálózatra. Sikerült tehát megnyugtatni az anyukát.

Ha a vonaton, állomáson marad valamilyen poggyász, a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható 06-40/49-49-49-es telefonszámán lehet érdeklődni. A talált tárgyakat az adott szolgálati hely kijelölt helyiségében 90 napig őrzik az ott dolgozók, az átvételi lehetőségekről az ezen az internetes elérhetőségen lehet tájékozódni. (Váci Napló)

Oszd meg, hogy mások is tudjanak róla!
feliratkozás
visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments